Thursday, December 22, 2011

Harga emas perak jatuh!

Oh! Apa dah jadi pada harga emas & perak kebelakangan ni? Perkara ini memang sudah dijangkakan berlaku kerana menjelang perayaan Tahun Baru Cina harga emas perak merundum, seperti yang telah berlaku pada tahun-tahun sebelum ini di mana history menunjukkan penurunan ketara dalam tempoh 2-3 bulan sebelum musim perayaan tersebut.

Ha, apa lagi yang kita tunggu? Inilah sebenarnya waktu yang paling sesuai untuk membeli dan menambah koleksi emas perak! Bagi kaki rempit, memang tak sah kalau anda tak melepaskan peluang ni. Manakan tidak, kalau harga belian sekarang cuma RM187/gram modal anda untuk bermula dengan 10g tak sampai pun RM2000. Kadar marhun di arrahnu dalam tempoh 6 bulan kemudian confirm akan melonjak ke paras tertinggi yang baru dalam tahun 2012 yang akan datang. Tak payah tunggu sampai hujung tahun pun dah boleh cover upah simpan, di samping anda akan dapat baki duit (kalau pajak tak tebuslah!).

Bagi peminat perak, berita baik untuk anda. Selagi harga perak masih di bawah USD30/auns anda berpeluang untuk mendapatkan harga seauns* perak pada harga semurah RM130 seauns berbanding 3-4 bulan lepas iaitu RM160 seauns! Nantikan jualan saya di laman JUALAN :)
*1auns atau 1oz di sini bermaksud troy ounce iaitu bersamaan dengan 31.1gram.

No comments:

Post a Comment